De empathische organisatie

Henk Noort – ISBN 978-94-92790-21-7 – € 26,99

Verschenen in februari 2020.

Klanten, medewerkers en andere stakeholders worden steeds veeleisender en assertiever. Maar organisaties hebben het vermogen om zich in hen te verplaatsen onvoldoende ontwikkeld. Ze missen de voelsprieten om emoties op te pikken en behoeften te doorgronden en slaan de plank daardoor voortdurend mis. En dat terwijl empathie nooit eerder zó belangrijk was. Want wie in dit transparantietijdperk wil overleven en uitblinken moet feilloos kunnen inspelen op de wensen van klanten en tijdig alle risico’s kunnen aanvoelen.

Uit talloze studies blijkt dat empathie de tevredenheid en loyaliteit van klanten en medewerkers substantieel verhoogt. Het vergroot ook de slagingskans van nieuwe producten, diensten en campagnes aanzienlijk en het maakt leiderschap veel effectiever. Daarom groeien empathische organisaties wel 2 keer zo hard en maken ze 50% meer winst. En het mooie is: iedereen kan het leren!

Dit boek bevat veel verrassende onderzoeksresultaten en herkenbare praktijkvoorbeelden. Aan de hand van verhelderende inzichten, zoals Het Menselijkheidsbeginsel, en praktische tools, zoals De Empathiekaart en De 6 Regels voor Empathisch Leiderschap, laat Henk Noort zien hoe jij jezelf én je organisatie empathischer en daarmee succesvoller kunt maken.